2024-03-06

Resultat från KM

Ikväll redovisades resultatet från årets klubbmästerskap. Jury har FK Zoom från Örebro varit - ett stort tack till dem för detta!

Årets klubbmästare är Hans Esselöv, med en bild på publikvimlet under en konsert med KISS i Dalhalla förra året. Juryns motivering löd som följer:

"Kvinnan gör bilden. Finns ett lugn i folkmyllret som fångats på ett bra sätt Grattis till förstaplatsen".

På andra plats kom förra årets vinnare Snezhana Veljanovska med en fin svartvit bild. Här skrev juryn så här:

"En spännande bild med hög fin kontrast. Motljuset skapar en fin gloria runt personen. Det inger en känsla av mystik. Bilden ställer även många frågor vilket gör den intressant.".

Trea kom Martin Wennberg med en snygg panorering på en skateboard-åkare:

"Tekniskt bra utförd bild. Ett kreativt sätt att använda en blixt på. Den längre slutartiden gör att bilden blir mer interessant. Bra utsnitt på bilden.".

Totalt hade 40 bilder lämnats in för bedömning. Stort grattis till de tre på pallen!

1:a Hans Esselöv

2:a Snezhana Veljanovska