2024-03-06

Resultat från KM

Ikväll redovisades resultatet från årets klubbmästerskap. Jury har FK Zoom från Örebro varit - ett stort tack till dem för detta!

Årets klubbmästare är Hans Esselöv, med en bild på publikvimlet under en konsert med KISS i Dalhalla förra året. Juryns motivering löd som följer:

"Kvinnan gör bilden. Finns ett lugn i folkmyllret som fångats på ett bra sätt Grattis till förstaplatsen".

På andra plats kom förra årets vinnare Snezhana Veljanovska med en fin svartvit bild. Här skrev juryn så här:

"En spännande bild med hög fin kontrast. Motljuset skapar en fin gloria runt personen. Det inger en känsla av mystik. Bilden ställer även många frågor vilket gör den intressant.".

Trea kom Martin Wennberg med en snygg panorering på en skateboard-åkare:

"Tekniskt bra utförd bild. Ett kreativt sätt att använda en blixt på. Den längre slutartiden gör att bilden blir mer interessant. Bra utsnitt på bilden.".

Totalt hade 40 bilder lämnats in för bedömning. Stort grattis till de tre på pallen!

1:a Hans Esselöv

2:a Snezhana Veljanovska

3:a Martin Wennberg

2024-02-08

Kort från årsmötet

Igår avhölls föreningens årsmöte. Mötet avhandlades och därefter bjöd föreningen på tårta medan vi tittade på lite bilder.

Linus Jern omvaldes till ordförande för föreningen. Nya i styrelsen är Ulrik Törnqvist och Snezhana Veljanovska.

2024-01-24

Klubbmästerskap 2024

Det har blivit dags för årets klubbmästerskap. Regerande klubbmästare än Snezhana Veljanovska. Temat är fritt och det går bra med både svartvita och färgbilder. Enda kravet är att bilderna ska vara tagna under 2023. Bilderna skickas in digitalt med längsta sidan på 2048 pixlar.

Jury i år kommer Fotoklubben Zoom från Örebro att vara.

Maila dina bilder till linus.jern@gmail.com

Deadline för att skicka in bilder är 7/2.

Nedan är Snezhanas segerbild från förra året.

Vi kallar till årsmöte onsdag 7 februari klockan 18.30. Klubben bjuder på tårta.

Efter årsmötet blir det bildvisning på valfritt tema - ta med ca. 10 bilder var.