2007-11-14

Utställning i Konsthallen

Vi kommer att ställa ut våra medlemmars bilder i Konsthallen Folkets Hus, Ludvika.

Temat är "Allt utom vinter" . Pappersbilder i svart/vit eller färg.

Utställningen börjar den 12 januari och slutar den 7 februari.

Alla medlemmar i Ludvika Fotoklubb är välkomna att lämna in sina bilder!

Sista dagen att lämna in bilder blir på nästa klubbträff den 28 november.

En uttagningskommitté bestående av Jennifer Enkel, Sven-Erik Nord och Thorild Jonsson kommer att välja ut de bilder som skall visas.

Nu har alla medlemmar chansen att visa sina bilder på utställningen!!!

Välkomna med era alster!

2007-07-28

Utställning: Henry Eriksson

Utställning av Henry Eriksson, hedersmedlem i Ludvika fotoklubb på Hammarbacken 28 juli - 19 augusti.

Foto från vernissagen av: Bertil Ärnlöv

Henry funderar över en bild av sin Farmor och en bild av en ung Anna Lindh.

Henry Eriksson i samspråk med Ove Andersson.

Utställarna Henry Eriksson och Staffan Lindh.

Ove Andersson betraktar Henrys Bilder.

"Vad menar Du där?" Jenny Enkel i diskussion med utställaren.

Henry funderar över en bild av sin Farmor och en bild av en ung Anna Lindh.

2007-03-31

Utställning: Göran Persson

Lördagen den den 31 mars t.o.m. 24 april 2007 visar Göran Persson bilder på Gamla Meken i Smedjebacken.

Det här är första gången han har en utställning så det är lite "premiärnerver". Som tur är fick han hjälp med skärning av passepartout av Marie Lekare för det är inte direkt hans starka sida, hängningen av bilderna hjälpte Frans van Bruggen till med som är projektledare på Gamla Meken.

Välkomna dit om ni har vägarna förbi!

Bild från Gamla Meken fredag kväll.

2007-02-07

Porträttfoto

Bertil Ärnlöv undervisar elever från Högbergskolan som valt FOTO till sitt I-val. Med Stina och Bosse som assistenter så visades olika blixtkonfigurationer vid modellfoto. Modellen heter Christoffer Vi gjorde också ett PowerPoint-bildspel som visar dom olika konfigurationerna och resultatet av dom. Klicka här för att se bildspelet. (Tar tid att ladda, 16MB)