Information

Ludvika Fotoklubb har ca sextio medlemmar varav ett trettiotal aktiva. Vi träffas varannan onsdagskväll (jämnaveckor) kl. 18:30 i vår lokal på Östra Storgatan 26 B i Ludvika (se karta nedan).

Där finns en stor samling fototidningar och för att få tillgång till dessa så är det öppet från 17.30. För att lära oss mer och få inspiration ordnar vi föreläsningar och bildvisningar av fotografer, amatörer och etablerade både från vår egen klubb och utifrån.

I klubben finns en stor kunskap om fotograferandets konst, som det generöst delas med av. Vi har så mycket att lära av varandra. Vi diskuterar utrustning, bildkomposition, beskärning av bilder, mörkrumsarbete, ljussättning, motivval etc.. Vi ger varandra konstruktiv kritik om den efterfrågas, allt för att vi skall bli bättre fotografer. Vi har ett välutrustat mörkrum för analoga fotografer och utrustning för digital bildbehandling och visning.

Aktiviteter arrangeras i samarbete med Medborgarskolan.

Medlemmar kan utan kostnad använda lokalen och bl. a. få tillgång till mörkrummet. Bokning sker hos Stjärnbild i Gallerian

Visa större karta

Inga kommentarer: