2010-02-17

Pressfoto

Foto: Bertil Danielsson

En veteran som minns D-76, F-24, Opemus, Leonar, Ansco, Hasselblad 1600 F kan inte annat än stillsamt glädjas i sitt rymliga hjärta: Det våras för Ludvika Fotoklubb. I dubbel bemärkelse.

I kväll var det trångt i klubblokalen igen och ett och annat nytt ansikte syntes när Peter Ohlsson från NLT fanns på plats för att visa pressbilder. Ohlsson har alltid varit en påhittig rackare vars bildjournalistik sträckt sig en bra bit bortom standardkonceptet "tre gubbar kring ett papper".

Alla parter var nöjda med kvällen och huvudpersonen anförtrodde mig viskande att han var särskilt glad åt att inte det hysteriska tekniksnacket fick ta över, inte ovanligt i en tid då megapixel- och ISO-snacket har en tendens att få oss att glömma bilden och dess innehåll (min kommentar).

Ungdomarna har tydligen hittat oss definitivt sedan våra yngsta medlemmar fick chansen att göra PR för sig själva och klubben i Konsthallen tidigare i vinter.

Ständigt glade LFK-aren Kjell Gustavsson passade på att plåta kvällen gäst Peter Ohlsson.