2013-01-01

Vårens program

16 januari

Bilder från en resa. För två år sedan följde Lars Almgren med ett resesällskap till Papua Nya Guinea. Det var en spännande upplevelse med vandringar i bergen och övernattningar i hyddor. Han inleder vårt vårprogram med att berätta om resan och visa sina bilder därifrån.

30 januari

Gamla Ludvika. Föreningen Ludvikabilder presenteras av Henry Eriksson. Det är en förening för bevarande av gamla fotografier från trakten. De äldsta bilderna är från 1860. Dessutom visar Henry egna bilder från Ludvika, tagna i mitten av förra seklet.

13 februari

Efter förhandlingarna ett program från RIFO.

27 februari

Mary-Anne Mahlberg, en av våra nyare medlemmar, visar sina bilder.

13 mars

Medlemmarnas kväll. Vi tar med oss bilder på ett valfritt tema, men försöker begränsa oss till högst 30 bilder. Vi kritiserar och berömmer.

27 mars

Tobbetvå Arnesson, också tämligen ny i klubben, visar exempel på sitt bildskapande.

10 april

Albatrosser med mera. Globetrottern Jan-Olov Hedblad visar bilder från två av sina resor, Sydatlanten och södra Stilla havet.

24 april

Medlemmarna tar med upp till 30 bilder på valfritt tema. Tillfälle till bilddiskussioner

22 maj

Fotoutflykt. Tobbe Arnesson har bjudit in oss  till den gamla kvarnen i Sunnansjö. Här finns fotomotiv för de flesta intressen både ute och inne. Samling kl 18 på parkeringen intill vår lokal för samåkning. Redovisning av bildskörden blir en av höstens programpunkter.