2014-03-12

Åsa Andersson

Tjugofyra glada fotovänner anslöt till kvällens möte, varav flera nya ansikten - skoj!

Foto: Tobbe Arnesson

Undertecknad hade med sig en ny kamera, som for runt bland medlemmarna, så det är tyvärr oklart vem som tagit flera av bilderna.

Fredrik Risberg i samspråk med Tobbe-1.

Krister och Willy.

Foto: Okänd

Blivande medlem (?) Julia och Ove.

Foto: Okänd

Kvällens bildvisare Åsa i förgrund och Tobbe-2 vid datorspakarna. Tack vare generösa bidrag från Tobbe-1 har klubben nu en "ny" dator och skärm: Stort tack! Det var dock lite inkörningsstrul, som sig bör.

Foto: Okänd

Åsa Andersson är en av våra nyare medlemmar och denna kväll fick hon visa exempel från sitt bildskapande som en slags introduktion. Hon gjorde ett tudelat program och i det första fick vi se djur och blommor. Här följer några axplock:

Foto: Åsa Andersson

Efter detta fina program vankades bullar med vit choklad och blåbär till kaffet, från systrarna Montelius.

Foto: Tobbe Arnesson

Andra halvan av Åsas kväll bestod av resebilder från USA, där hon bodde 2½ år (den uppmärksamme kanske gissade sig till det landet på somliga av bilderna ovan?).

Ett axplock från USA-bilderna:

Foto: Åsa Andersson

Vi tackar igen Åsa för dessa fina bilder samt de som visades på klubben: Tack!

Trädet utanför lokalen lockade fotoögat även denna kväll, men med ny kamera blev det en "hoppsan", ändock en rätt lyckad hoppsan om jag får säga det själv!