2023-05-17

Extrainsatta träffar

Vid kvällens möte konstaterade vi att det kändes tidigt att ta "sommarlov" och vi har ju dessutom tidigare terminer haft någon form av avslutningsutflykt. Vi bestämde oss därför för att lägga in två extra sammankomster innan vi tar sommaruppehåll.

Onsdag 31/5 träffas vi vid klubblokalen för att gemensamt åka till vackra Östra Silvbergs Gruva för att se och uppleva den otroligt vackra gruvmiljön. Den övergivna gruvan är känd för sitt vackra azurblå vatten och är ett populärt besöksmål bl.a. för dykare. Strax intill ligger även den spännande medeltida St. Nicolai kyrkogård. Ta med fika eller något att äta! Eftersom det är en bit att åka till platsen, som ligger en bit väster om Säter så träffas vi redan 17.30 vid klubblokalen. Ta gärna med kamera också!

Sedan träffas vi en sista gång denna termin i klubblokalen onsdag 14/6 klockan 18:30 för bildvisning från Östra Silvberg och andra gruvmiljöer. Självklart blir det också fika och umgänge!

Som vanligt sker arrangemangen i Ludvika Fotoklubbs och NBV:s regi.