2022-05-11

Anna tar hem dubbeln!

Anna Mezer nöjde sig inte med att bli klubbmästare för 2021 utan passade på att ro hem även 2022 när hon ändå var i farten! Vinnarbilden är den du ser här ovan och juryn motiverade sitt val så här:

"En färgbild i liggande format. Tre grova trädstammar syns i bilden, varav två av dessa skapar ett ”fönster” mitt i bilden. I detta fönster tittar en apa fram. Apan har sin blick fixerad mot kameran, och den håller sin hand på stammen till vänster i bilden. Den tredje stammen är i bakgrunden bakom apan. Trädstammarna saknar bark, och ser slitna (välklättrade) ut, vilket tillsammans med apans blick, som verkligen etsar sig in, får mig att stanna upp när jag ser denna bild.".

Det var inte bara Anna som upprepade sitt resultat från 2021, utan också Martin Wennberg, som tog hem en delad andraplats med sig själv! Exakt samma podium alltså - otroligt men sant! Martins bilder kan du se längst ned.

Vi passar på att rikta ett stort tack till Borlänge Fotoklubb som ställde upp som jury och skötte uppgiften med bravur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar